mardi 18 mars 2008

Διδαχη Πατερων και ΔΥΤΙΚΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΟΣ μεθοδος του Καρα

Διδαχη Πατερων και ΔΥΤΙΚΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΟΣ μεθοδος του Καρα

Ετσι πριν παω στην εργασιαν μου, απαντω


[quote]Καλά με πήρε μια ώρα για να διαβάσω αυτά τα τεράστια μηνύματα...πραγματικός άθλος...όσο για σχόλια...τι να πρωτοσχολιάσεις...πρέπει να γίνει βιβλίο...[/quote]

Εθγε == γραψατε βιβλιον διατι πρεπει να υπακουγωμεν εις ΔΥΤΙΚΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΟΥΣ μεθοδους του Καρα και οχι εις διδαχην Πατερων και προφορκιην παραδοσιν



[quote]πάντως δεν νομίζω να πείθεται ο κ.Μιχαλάκης από τεκμήρια..[/quote]

Πια τεκμηρια= Ροπμποτοποιυυντων Φαλτσο ψαλλοντων;

Βαλατε μας και καποιο δειγμα ν ακουσωμεν κατα ποσον τα #τεκμυρια# οπου υποστηριςετε σας #βοηθανωε# να ΜΙΜΗΘΗΤΕ καποιον διδακαλον ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΝ=





[quote]
.και έτσι εγώ προσωπικά δεν θα μπω καθόλου στην διαδικασία αυτή...ας πιστεύει αυτά που θέλει όπως και "εμείς" έχουμε το δικαίωμα να πιστεύουμε αυτά που θέλουμε...έτσι απλά....[/quote]



Ετσι, απλα, να συνεχισεται, δικαιωμα σας==οι ΥΠΟΛΟΠΟΙ πρεπει νε ξεσικωθουν εναντι του νεου Διμνοκαραιτικου ΔΥΤΙΚΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΟΥ δογματος

Δι αυτο εγραψα ΟΛΑ αυτα δια να καταλαβουν οσοι ακομη δεν εχοθν αποφασιση, κατα ποσον ειανι ΕΠΙΚΥΝΔΙΝΟΣ η νοοτροποια σας



[quote]Υ.Γ.πάντως εκπλήσσομαι...ακόμα και ο Αγ.Ιωάννης ο Κουκουζέλης να έλεγε σε κάποιους ότι δεν είναι τα πράγματα έτσι...[/quote]

ΕΣΑΣ εαν τα ελεγε, ΕΣΕΙΣ δεν θα τον ακουγατε

ΟΥΔΕΙΣ εγραψε οτι ητο φαλτσος και οτι εψαλλε ΕΞΧΓΗΙΝΑ διαστηματα και ελξεις

<ε τον Αγιον Ιωαννην τον Κοθκοθζελην και ΟΛΗΝ του την ΤΕΧΝΗΝ δελεται να συγκρινομεν τισ ΑΣΧΕΤΕΣ , ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ εκ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΣΔΟΣΕΙΣ του καθε Σιμωνα Καρα;

Οτι φαλτσο λαρυγγισμο και διαστημε εκαμνε οθτως ο #σοφος# αθτα και καμνουθν οι ακολουθοι του


ΜΗΝ πιανετε αγιους εισ τα στοματα σας δια να υποστηριξεται ΜΕΘΟΔΟΥΣ αντι παραδοσιακους, αι οποια ειναι ΕΚΤΟΣ της νοοτροποιας της ορθοδοξου εκκλησιας


Και εαν ομιλω δια φασματογραξοθς, ΔΕΝ τοθσ χρειαςομαι εγω ΟΘΤΕ δια τον Εαθτον μοθ ΟΘΤΕ δια να μεταβιβαω καποιαν γνωσιν =απλος, ειναι ο ΜΟ<ΟΣ τροπος να ΑΠΟΔΕΙΝΓ οτι ΜΙΜΗΣΙΣ ΔΕΝ τηρει εισ την ΑΠΟΣΟΣΙΝ της η Σιμωνοκαραιτικη ταξις


Ο Ιωαννης ΚΟΘΚΟYZΕΛΗΣ ητο ΠΡΩΤΟΝ εξαιρετοσ ΜΙΜΗΤΗΣμ διοτι αλλοιως θα μα το ελεγε η Ιστορια =εξθσε σε αυντια και οργανωσε ισωσ πεντ πραγματα

ΔΕΝ υποταξε την παραδοσιν εις καποαν ΜΕΘΟΔΟΝ ωστε να ψαλλεε εξωγηινα ακουσματα




αυτοί θα επέμεναν στηριζόμενοι μόνο σε παραδόσεις που ξεκινούν από τα μέσα του 20ου αιώνα και δώθε(αυτό για αυτούς που ενώ ακούν Ιάκωβο Ναυπλιώτη κοφέυουν ακόμα).

Μια χαρα τον ακουγω και προσπαθω να τον μιμηθω
Βαλατε μας και ηχογραφησιν δισκην σας να καταλαβωμε ΠΟΙΟΝ προσπαθητε να μιμηθητε

ΚΑΙ ΜΗΝ ΔΥΤΙΚΟΡΗΤΟΡΕΥΕΤΕ με τον να αποκοβετε τον 20ον αιωνα απο τους προ αυτου, οπως καποιοι Δυτκοι #φιλελληνες# οι οποιοι ΔΙΦΟΡΟΠΟΙΟΥΝ τους αρχαιους Ελληνας απο τους συγχρονους υποστηριςοντας οτι ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ειανι #αλλη ρατσα#


Την προφοραν των Αρχαιων Ελληνων ΔΕΝ προκειται να την αναπαραγωμεν οπως και δεν προκειται ν αναπαραγωμεν το τροπον του ψαλλειν εν τη Αγια Σοφια, οπως φανταςονται οτι ειναι ικανοι να καμνουν οσοι ακουλουθοπθνμ την ΜΕΘΟΔΟΝ του Καρα και τα ΦΑΛΤΣΑ των οπαδψν του

Το οτι δεν προφερομαι ψς τους αρχα;;ους Ελληνας ΔΕΝ μειωνει την σχεσιν μας με αυτους ΟΠΩΣ και οτι ΔΕΝ ψαλλωμεν οπως εις την Αγιαν Σοφιαν ΔΕΝ μειωνει την σχεσιν μας εν τω 21 αιωνα με τον καθε Αγιον ψαλτην ΠΡΟ του αιωνος διαχνρισμου οπεου θεοτθν οι συγχρονοι ΔΥΤΙΚΟΦΡΟΝΟΥΝΤΕΣ μουσικολογοι, ο ενας πιο φαλτσος απο τον αλλον


Νατα λενε ξενη αυτα, ε, καπως το καταλαβαινω

Αλλα ΕΛΗΝΕΣ να μας υποστιριζουν βσει ΠΑΠΥΡΩΝ οτι ο ΙΑΚΩΒΟΣ και ο Πετρος Πελοποννησιος και ΟΛΟΙ οι προκατοχοι του εψαλλαν ΑΛΛΑ διαστηματα και ΑΛΛΕΣ ελσξισ, και οτι τισ αποδιδει σψστα ο καθε Καρα, αυτο ειναι ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟΝ και αποδυκνυει οτι εχομεν να καμνομεν με ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ και ΜΥΘΟΜΑΝΕΙΑΝ


[quote]εγώ ήδη κουράστηκα...[/quote]


κι εγω


[quote]όποιος είναι καλοπροαίρετος ίσως κάποτε να καταλάβει(όπως και εμείς έτσι ξεκινήσαμε)...[/quote]



Ψαλατε μας κατι να ακουσωμεν ολοι τι εκαταλαβατε και ποιον μιμησθε

ΜΗΝ πατε να μας βγαλετε ολους ασχετουσ βασει μιας ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΥ και ΔΥΤΙΚΟΠΡΠΕΣΤΑΤΟΥ ΜΕΘΟΔΟΥ



[quote]
οι άλλοι(οι μη καλοπροαίρετοι)απ ότι έχω καταλάβει ποτέ....[/quote]


Τα Σιμνοκαραιτικα ΔΕΝ ειναι αναγκη να τα καταλαβει κανεις διοτι ΔΕΝ ειναι ΟΡΗΟΔΟΞΟΥ νοοτροποιοας η οποια υποστηριζει ΜΙΜΗΣΙΝ και ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΙΝ απο ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΝ εχοντα ειδη ΜΙΜΗΘΕΙ αλλον διδακαλον ητε λεγεται πνευματικος πατερας, ητε λεγεται ψαλτης, κατα ΓΡΑΠΤΗΝ τε αλλα και ΑΓΡΑΦΟΝ π τοθτεστην ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΝ παραδοσιν




[quote]
ο Θεός βοηθός... [/quote]

Αμην


Πεμπτη 13 Μαρτιου=2008 το πρωι

[QUOTE]ΓΚΜ:
Αρχικό μήνυμα απο mimi
Αναψατε οσoi θελετε κι ενα κερακι δι εμεναν

κι Ο Θεος να με συγχωρεση

Αυτα ειχα να γραψω

Γεωργιος [/QUOTE]
[QUOTE]ΓΝΚ
Καλή Σαρακοστή κ. Μιχαλάκη και θα σας θυμόμαστε στις προσευχές μας.[/QUOTE]

Ευχαριστω θερμως δι αυτην την καλοπροαιρετην και ευεργετικην πραξιν σας εφ οσον δεν εχω εκκλησιαν ορθοδοξεν να εκκλησιαστω εδω οπου ζω, εαν και δια καθε ελεημοσυνην, οπως γραφουν Ευαγγελιον και Υμνοι, δηλαδη το ΚΕΙΜΕΝΟΝ απλως ανεξαιρετου της μουσικης η οποια το συνοδευει

==============#[B]μη επιγνωτω η αριστερα της δεξιας το εργον[/B]#
Πεμπτη 13 Μαρτιου=2008 το βραδυ
Επληροφορηθην ίαν ηέραν αργοτερα της απαντησεως μου οτι, περαν της διαμαχης οπου γινεται, ο κυριος Κωνσταντινου ητο ειλικρινης περι της προσευχης του χωρις αλλο υπονουένον

Τον ευχαριστω ΔΗΜΟΣΙΩΣ και ζητω συγγνωμην εαν, εντος των πυρων της διαμαχης, δεν θδυνηδην να καταλαβω την ειλικρινην Χριαστιανικην προθεσιν

Ευχαριστω δια τις προσευχες ολων


Πεμπτη 13 Μαρτιου=2008 το πρωι


[QUOTE][[B]Σημείωμα συντονιστή[/B]] Γεώργιε, νομίζω οτι είπες οτι είχες να πείς επί του θέματος και επαναλαμβάνεσαι κουράζοντας τους αναγνώστες σου και εσένα. Σεβάστηκαν όλοι το δικαίωμά σου να γράφεις ελεύθερα ώς τώρα και να σου ξεφεύγουν πολλά και διάφορα αλλά δε βγάζει πουθενά αυτή η αντιπαράθεση έτσι όπως την κάνεις και σε παρακαλώ να σταματήσει εδώ. Εάν έχεις κάτι καινούργιο να προσθέσεις εντάξει.[/QUOTE]


[B]Σ ευχαριστω[/B], Δημητριε, δια την υπομονην σου, δια το οτι μου εδωσες τον λογον< Ευχαριστω επισης δια τους ιδιους λογους ολους τους αναγνωστας, ανεξαιρετου και παλιν της κ;θε #παραταξεως#

Νομιζω οτι δια ενα το πολυ πεντε μέλη, θα επρεπε να τους επιτρεψεις ινα απαντησουν εναντια μου κατα τον τροπον οπου θελουν, δια να μην υπαρχει ανισοροποια

Επειδη δεν εχω [B]τιποτες το καινουργιο[/B] να προσθεσω κι επειδη εχεις [B]ΑΠΟΛΥΤΟΝ δικαιον [/B]και επειδη μου εχεις [B]συμπεριφερθει ΑΡΚΕΤΑ σωστα [/B]εαν και εγω εχω ΠΟΛΛΑΚΙΣ θυμωσει εναντιον σου και [B]σε[/B]εχω ακομη και [B]κακολογησει[/B], αλλα κι επειδη με εχει [B]ταλαιπωρησει ΠΟΛΛΗ[/B] η δακτυλογραφησις των μυνηματων, δι αυτο ειναι kαιρος δια ΠΑΥΣΙΝ<

Και επαναλαμβαμω την αιτησιν μου προς ολους, χωρις βεβαια, να χρειασθει να γινει καταλογος και στατιστικη δια το ποιος αναψε κερι, η ποιος εκαμνε καποιαν προσευχην δια την ψυχην μου και την σωτηριαν μου

Αυτα οπου ΨΑΛΛΟΜΕΝ πρεπει ΠΡΩΤΟΝ να τα καταλαβαινωμεν και να προσπαυουμε να τα μιμηθωμεν ΟΧΙ μονον κατα τω ψαλλειν των διδασκαλων, αλλα και κατα τω ΖΕΙΝ των Πατερων, της Εκλλησιας μας η οποια ΓΡΑΠΤΩΣ τε και ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ενα κηρυσει = [B]ΜΙΜΗΣΙΝ[/B] Χριστου

Αναψατε οσoi θελετε κι ενα κερακι δι εμεναν


κι Ο Θεος να με συγχωρεση

Αυτα ειχα να γραψω

Γεωργιος

Περι [B]Επιστημης και Ψαλτικης[/B], γραφει ο συναδελφος. μαθητης του νυν Αρχοντος Πρωτοψαλτου Καναδα κυριου Κωνσταντινου Λαγουρου, και φιλος μου προσωπικος

============[B]Νικόλαος Γιαννουκάκης[/B]

Καθηγητής Ιατρικής Σχολής Παν/μίου Πιτσβούργου Κέντρο Βιοϊατρικής και Γενετικής θεραπείας=

Λινκσ του κειμενου

http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/Hypermachoi_Anti_Simon_Karas/Hypermachos_001_Vol_001_to_010_Centered.pdf


http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/Hypermachoi_Anti_Simon_Karas/Hypermachos_Vol_001_to_010_003.htm


Το κειμενον.

Το 1997 λόγω επαγγέλματος αποφάσισα να μεταναστεύσω στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην πόλη του Πιτσβούργου της πολιτείας Πενσυλβανίας. Εκεί βρέθηκα προ πολλών μουσικών εκπλήξεων και προκλήσεων. Συν θεώ, η αγάπη πολλών Ελληνοαμερικανών της περιοχής μαζί με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Γέροντα Μητροπολίτου Πιτσβούργου κ.κ. Μάξιμου για την παράδοση, προώθησε τη δημιουργία Σπουδαστηρίου βυζαντινής μουσικής, του βυζαντινού χορού και την δημιουργία εστίας βυζαντινής μουσικής στο Πανεπιστήμιο του Πιτσβούργου.

Τα τελευταία χρόνια, νέα παιδιά τέταρτης γενιάς Ελλήνων μεταναστών και Αμερικανών μη Ελλήνων έχουν ενσωματωθεί στον χορό.

Τη στιγμή που προσπαθούμε να επαναφέρουμε τη βυζαντινή μουσική για να απαλλάξουμε τους πιστούςαπό την προτεσταντίζουσα τετραφωνία στις ορθόδοξες εκκλησίες των ΗΠΑ, αντιληφθήκαμε την γένεση μίας νέας καταστροφικής απειλής, προερχόμενης από την μητέρα πατρίδα: το κίνημα Καρά.

Δεν θα ασχοληθώ με μουσικολογικά ή ιστορικά θέματα που περιπλέκονται στο όλο θέμα. Ήδη έχουν παρουσιαστεί πολλά και τεκμηριωμένα από σώφρονες ανθρώπους που υπηρετούν το αναλόγιο σε περιοδικά, βιβλία, εγχειρίδια, τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές συνεντεύξεις κ.τ.λ. Θα ήθελα όμως, από τη θέση του επιστήμονα/ ερευνητή της ιατρικής επιστήμης να σχολιάσω ποιες είναι οι μέθοδοι έρευνας στον τομέα μας και τι μπορούν να διδάξουν στους ερευνητές των μη θετικών επιστημών, όπως λ.χ. της μουσικολογίας και γενικά όλου του φάσματος των ερευνών στον τομέα των καλών τεχνών. Βάσει αυτών των σκέψεων, ίσως να επωφεληθούν όλοι οι ακαδημαϊκοί και μη, μουσικολόγοι και ιδιαιτέρως αυτοί που ασχολούνται με το κίνημα Καρά.

Για να αρχίσει κάποια έρευνα χρειάζεται η φαντασία και η προϋπόθεση. Φαντασία διότι η ανθρωπότητα μόνο έτσι έκανε τα μεγάλα άλματα. Ας θυμηθούμε τους αρχαίους Έλληνες στον τομέα των μαθηματικών, τους Νεύτωνα, Μπορ και Άινσταϊν στον τομέα της φυσικής, τον Παστέρ, τον Χάλντεϊν και τον Έρλιχ στην ιατρική. Μεγάλες φυσιογνωμίες διότι τόλμησαν να φανταστούν τα μεγάλα και τα καινούργια. Όμως η φαντασία βασίστηκε σε δεδομένα, στοιχεία ΥΠΑΡΚΤΑ και ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ από τους προγενέστερους των και την συστηματική και ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ και ΔΟΚΙΜΗ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ.

Εφ’όσον η φαντασία συνάπτει προεργασίες και στοιχεία, τότε προχωρεί ο ερευνητής στην τεκμηρίωση μιας συγκεκριμένης ΥΠΟΘΕΣΗΣ η οποία θα δοκιμαστεί από ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ. Τα αποτελέσματα των πειραμάτων ή θα υποστηρίξουν σταδιακά την ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ θετικότητας της υπόθεσης ή θα την ελαττώσουν και ίσως να την αρνηθούν.

Μέχρι το πρώτο ήμισυ του προηγούμενου αιώνα1, έτσι λίγο πολύ γινόταν η έρευνα. Δυστυχώς σημερα, διαπιστώνεται μια τάση να προωθούνται υποθέσεις με πλαστά τα στοιχεία (ιτ,χ. η ψυχρή σύντηξη, η κλωνοποίηση ανθρώπινων βλαστοκυττάρων κ.α.) με τον μοναδικό στόχο την μονιμοποίηση των "ερευνητών" στις ακαδημαϊκές θέσεις και το χρήμα. Το αποτέλεσμα; Η αμφισβήτηση των νέων θεραπειών, μηχανισμών και η γένεση "σχετικότητας" στην επιστήμη που κάποτε, όταν γινόταν από ανιδιοτελείς λάτρες της επιστήμης και της ανακάλυψης των μεγαλείων της φύσης, ήταν απόλυτη και καταλυτική.

Η πλαστοποίηση των στοιχείων όμως συναντάται πιο συχνά στην εποχή μας στον τομέα των πολιτικών και ανθρώπινων επιστημών και δη στον τομέα των καλών τεχνών, όπου η έρευνα συνήθως δεν βασίζεται σε πειράματα αλλά σε θεωρίες και τα "γούστα" των ειδημόνων.

Βάσειαυτώντωνσκέψεων,πώςμπορείοσημερινόςμουσικολόγος να κάνει μια αντικειμενική, επιστημονική και τεκμηριωμένη έρευνα που ακόμα και ο δύσπιστος βιοχημικός του 19°" αι., ο Χάλντειν θα την δεχόταν; Και ας πιάσουμε το θέμα του κινήματος Καρά ως παράδειγμα. Εάν καταλαβαίνω καλά το θέμα, το κίνημα Καρά προτείνει τα εξής ως υποθέσεις προς αντικειμενική έρευνα:

1. Πως η εξήγηση των Τριών Διδασκάλων του 1832 ήταν ελλιπής και λανθασμένη.

2. Πως τα "μεταβυζαντινά" μέλη δεν ανταποκρίνονται στα μέλη της εποχής πριν το 1600.

3. Πως τα τονικά διαστήματα δεν ανταποκρίνονται στους ήχους και τους τρόπους της προ του 1600 εποχής.

Και η λύση, για το κίνημα Καρά, για τα περισσότερα αυτά θέματα βρίσκεται στο δίτομο έργο του Σίμωνα Καρά και στις νέες θεωρίες που προβάλλονται από πανεπιστημιακούς μουσικολόγους.

Κατ’αρχάς, ας κάνουμε, σαν σοβαροί και λογικοί επιστήμονες μια άλλη εξ ίσου υπόθεση:

Κατά πόσο ανταποκρίνεται η μέθοδος Καρά στην γραπτή και φωνητικά διαδομένη ιστορική συνέχεια της βυζαντινής εκκλησιαστικής μουσικής και ψαλτικής τέχνης;

Εφ’όσον υπάρχει και η άλλη άποψη από τους ιεροψάλτες του εκκλησιαστικού αναλογίου, που αμφισβητεί την όλη μέθοδο και την ιστορικομουσικολογική βάση του συστήματος Καρά, πρέπει να βρεθούν ΑΛΛΕΣ ΓΡΑΠΤΕΣ και ΗΧΗΤΙΚΕΣ πηγές που να υποστηρίζουν τις υποθέσεις 1-2 άνωθι των κινηματιών του Καρά.

Η αμφισβήτηση έγινε από αυτό το κίνημα και όχι από τους επ’αναλογίου ιεροψάλτες. Άρα, υποχρεούται το κίνημα να αποδείξει, με ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ και αντικειμενική έρευνα, γραπτή και ηχητική, την αυθεντία των δοξασιών τους.

Άρα, το κίνημα Καρά θα πρέπει να κάνει τα εξής πράγματα για να στηριχθούν οι υποθέσεις τους και να ενδυναμωθεί η θεωρία του Σ. Καρά.

Α. να βρει μια ΚΛΕΙΔΑ της μεταβυζαντινής ή της εποχής αναμεταξύ του 1600-1800, η οποία λεπτομερώς να καταγράφει, εξηγεί και αναλύει τα παλαιά σημαδόφωνα.

Β. να βρει ηχητικά δείγματα τα οποία αποδεικνύουν πως οι εκτελέσεις του Ιάκωβου Ναυπλιώτη δεν ανταποκρίνονται στην προ του 1700 εποχή.

Γ. να εξηγήσει με στοιχεία, γραπτά και παλαιογραφικά, την εξέλιξη και διαμόρφωση της φωνητικής εκτέλεσης και ποιες επιρροές ίσως "άλλαξαν" τον τρόπο και το ύφος του ψάλλει από το 1600-1900.

Χωρίς αυτές τις βασικές και ΣΟΒΑΡΕΣ μελέτες, αποκλείεται κάποιος καχύποπτος επιστήμονας των θετικών και φυσικών επιστημών να λάβει την θεωρία Καρά ως κάτι περισσότερο από μια άλλη προσωπική δοξασία με αμφίβολα στοιχεία, πλασμένα να σώσουν μια σειρά περίεργων υποθέσεων άνευ της σοβαρής πειραματικής και αντικειμενικής έρευνας.

Όπως έλεγε ο μέγας Χέλντεϊν στους φοιτητές του: "Μη με ενοχλείτε με θεωρίες εάν δεν μου παρουσιάσετε τα αποτελέσματα των μετρήσεων, γραπτά και τεκμηριωμένα".

Ίσως η οικογένεια των μουσικολόγων σήμερα χρειάζεται κάποιον Χέλντεϊν να επαναφέρει την σοβαρότητα και την πραγματική επιστήμη στον κλάδο τους.

Με εκτίμηση

Νικόλαος Γιαννουκάκης

Καθηγητής Ιατρικής Σχολής Παν/μίου Πιτσβούργου Κέντρο Βιοϊατρικής και Γενετικής θεραπείας

Πρωτοψάλτης, Ιερά Μητρόπολης Πιτσβούργου

Συντονιστής του Σπουδαστηρίου Β. Μουσικής Χοράρχης Β. Χορού της Ι.Μ. Πιτσβούργου











Aucun commentaire: